Engagera dig‎ > ‎

Lediga tjänster

Här annonseras lediga tjänster hos Miljöpartiet de gröna i Malmö ut. Se även http://www.mp.se/lediga-jobb för lediga tjänster i hela Miljöpartiet.

Valsamordnare till MP Malmö inför valet 2018

Miljöpartiet i Malmö söker nu en valsamordnare som ska säkerställa planering, genomförande av aktiviteter och medlemsdelaktighet inför valet den 9 september 2018.

Tillsammans med valledaren kommer valsamordnarens uppdrag vara att säkerställa att styrdokument för valrörelsen så som valplan implementeras. Viktiga arbetsuppgifter är bland annat att upprätta kalendarium, kommunikation med väljare genom olika kanaler, säkerställa att medlemmar får stöd i sitt kampanjarbete, aktivt samarbeta med Grön ungdom, Gröna studenter och Gröna seniorer, dokumentera aktiviteter i utvärderande syfte, samt själv aktivt delta i kampanjer.

För att klara arbetet som valsamordnare tror vi att du har god organisationsvana och är en duktig administratör. Det är viktigt med ett utvecklande och lösningsfokuserat förhållningssätt. Personliga egenskaper som engagemang, positiv attityd, handlingskraft och förmåga att driva processer framåt är särskilt önskvärda. Du bör också ha god förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt. Du ska slutligen dela de gröna värderingarna och känna till Miljöpartiet väl.

Valsamordnaren jobbar tillsammans med valgruppen och arbetsleds av valledaren i det dagliga arbetet. Anställningen startar tidigast 8 januari och pågår till och med den 30 september 2018 och är på 50%, 20 tim/vecka under januari-juni och på 100% 40 tim/vecka juli-september. Arbetsplatsen är på kansliet på Drottningtorget, men det är viktigt att vara beredd att arbeta i hela Malmö under valrörelsen. Även arbetstider kan vara varierande och förlagda på helger så väl som kvällar enligt överenskommelse

Valgruppens arbete har redan börjat och planeringen pågår för fullt. Vänta därför inte med att skicka din ansökan som innehåller ditt CV och ett personligt brev till janne.gronholm@mp.se. Sista ansökningsdagen är 26 november.

Kontakt:

Janne Grönholm, Valledare för Miljöpartiet i Malmö