Engagera dig‎ > ‎

Kampanj

De Gröna i Malmö arbetar aktivt med kampanj och att synas utåt. Den 4-åriga valrörelsen är ett viktigt koncept för oss som hänger samman med att vi är Sveriges öppnaste parti. Två gånger om året arrangerar vi större kampanjer, ofta kopplade till 250 000-samtalskampanjen men också med lokal förankring. När det är dags för kampanj kan du läsa om det här (nedan till vänster) samt kika på bilder från tidigare kampanjer (nedan till höger). Du som medlem behövs för att kampanjerna ska bli bra, både i planering och genomförande. Hör av dig till kansliet på  malmo@mp.se om du vill engagera dig! Alla insatser är viktiga så tveka inte om du vill vara med!

Både under kampanj och under resten av året kan du bli vardagsaktiv, läs mer om det genom att klicka här.
Dags för en ny arbetslinje

Det behövs nya jobb i Sverige, men Alliansens arbetslinje gör det i stället tufft att vara arbetslös eller sjuk. Det ger inte några nya jobb. Vi vill satsa på småföretagens möjligheter att växa, fler anställda i skolan och vården samt en hållbar industri. Om det och mycket mer kan du läsa i samtalsämnets kunskapsmaterial.

Dessutom finns kampanjen "Dags för en ny arbetslinje" med affischer och fikakit med muggar, servetter och (hurra!) godis.

Lokalt
MPs jobbkampanj är i full gång. Vi fortsätter därför med att åka ut och träffa företagare, arbetsgivare, fackförbund och föreningar för att fråga dem vad de tycker är viktigt när det gäller jobb och företagande i Malmö. Självklart registrerar vi samtalen i vår pågående 250 000-samtalskampanj.

Anmäl er till studiebesöken genom Mia Josefsson, mia.josefsson@mp.se

Studiebesök augusti - september
Vill du följa med på något eller flera studiebesök?
Anmäl dig i god tid till mia.josefsson@mp.se

28 augusti kl 16.00 Bellevue företagshotell, Stadiongatan 65,
ett 40-tal företagare under samma tak, vi träffar fem eller sex av dem.

16 september besök Per Bolund och Pub Grön, eftermiddag plus tidig kväll.

http://degronaimalmo.tumblr.com/ hittar du bilder, blogginlägg och annat spännande i samband med våra kampanjer. Häng med!

Registrerar du dina samtal?